Mediul urban contra mediul rural, sanatate si importanta.

Mediul urban contra mediul rural, sanatate si importanta.

Unde traim, la oras sau la sat? Unde e mai bine sa traim? Tu unde traiesti sau ai vrea sa traiesti. Majoritatea dintre noi, stam la oras, e logic, dar e mai bine la oras sau la tara? Arugmente si contraargumente. Sa incepem, cu orasul care ar vi avantajele in a fi orasean, domle? Pai daca ne gandim sunt ceva avantaje, avem tot la nas, de la platirea facturilor, banci, si alte facilitatii, si totusi destul de important avem piata, supermarket-urile de unde putem sa cumparam diverse care ne pot ajuta la sanatate.

Putem face piata, putem cumpara legume, fructe, pentru o nutritie corecta, care avantajeaza sanatatea. Acum la tara? E o adevarata poveste, ai gradina ta, ai iarba ta din fata casei, ai aerul curat, spre deosebire de oras, unde e infect, Cat despre piata de la oras? Pai o ai chiar in gradina ta, facute cu mana ta, fara sa fie din Olanda, Turcia sau Algeria produsele, mananci ceea ce cresti, pura sanatate.

Statul la tara castiga lejer lupta, caci tot ce e acolo e un adevarat monument. Ganditi-va o gaina, taiata, o ciorba dintr-o gaina de la tara si una dintr-unul de la supermaket, unii or sa zica pai poti cumpara si la oras, da poti ...dar ai crescut-o tu? Ai vazut tu ce au bagat in ea? Nu nu ai vazut, incredere in altii nu prea mai poti avea, deci cam tot ce e la tara e mai bun, si lupta e inegala.

Eu? stau la oras, dar as face tot posibilul sa ma mut la tara, sa traiesc natural, sanatos, cu produsele mele proprii. Ce face un orasean, si ce face un satean? Pai oraseanul merge la munca, sateanul in genere la camp, unde e la fel sanatate curata, munca ajuta mult la mentinerea sanatatii, caci doar prin munca iti mentii creierul si organismul sanatos care au una cu alta legatura stransa.

Ce mai avem la tara si nu avem la oras? Pai linistea, de la tara e ca-n povesti pe cand la oras, e teroare, depinde si de oras, dar tot nu se compara cu viata la tara. Ma uit aici in zona mea, la mocanii, care coboara de la munte, ii invidiez, ei produc, mananca si traiesc din ceea ce fac cu mana lor, lapte, branza, oua, animale, si tot ce e periferic acestor produse.

Sunt oameni linistiti, sanatosi si fizic si psihic, ceea ce nu putem spune despre noi cei de la oras, mai avem multe de invatat. La bloc e mai greu sa tii un animal, mai tii, dar mai greu, dar la casa, il ai acolo langa tine, ca sprijin, te bucura, ca si bucuria e tot sanatate, deci cumpara-ti un animal, muta-te la tara, traieste sanatos, cultiva si culege, vezi-ti de viata ta, da-le pace altora si asa mintea si sufletul tau vor trai in armonie si sanatate, usor de zis greu de facut, dar eu imi fac un tel in viata din asta, si pan' mor am sa realizez tot ce mi-am promis intr-un fel sau altul, ca nu am uitat ce-am zis mai devreme, ambitia e sinonima cu sanatatea.


0 Response to "Mediul urban contra mediul rural, sanatate si importanta."

Trimiteți un comentariu